Rare jongens... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van LOLOGINO - WaarBenJij.nu Rare jongens... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

Rare jongens...

Door: Lolo

08 Juli 2018 | Namibië, Windhoek

Na het eten zetten we ons nog even aan het kampvuur met Leo en fantastische gesprekken ( dank u Lemeyski)
We krijgen de vraag of we graag een warmwaterkruik in ons bedje willen.... raar, heel raar...
Manon en Gino gaan slapen, Thomas en ik duiken de duisternis in, want de sterren-kijk- condities zijn optimaal!
Dank zij de nightsky app zien we zotte dingen, in combi met de stilte alweer een bijzondere ervaring.
Er duikt ook een (vermoedelijk) bat ear fox op vlak voor onze neuzekes.
‘s Morgens onze laatste trip richting Windhoek en Daanviljoen.
We stoppen onderweg om onze Duster Le laten ontdusten... Namibië tempo, anderhalf uur later hebben we een car die niet alleen gereinigd is met hoge druk met de deuren open, maar ook met ik weet niet meer hoeveel producten inclusief polish voor de krassen is behandeld... voor 6€!
We hebben tijd genoeg om ondertussen Amarula te gaan kopen in de supermarkt.
Geen drank te bespeuren, tot we zien dat er een aparte drankstand is voorbij de kassa’s.
We vragen 2 flessen en krijgen te horen dat we opnieuw moeten aanschuiven aan de kassa en dat er dan iemand de flessen zal halen... allez vooruit, da’s lekker efficiënt.
Zo gezegd zo gedaan, ze halen 2 flessen, ik wil betalen en dan ontstaat er plots commotie....
Er staat een vrouw naar die flessen de wijzen en dan komt het:
We don’t sell alcohol on sundays!
We krijgen ons geld terug en ze zetten de flessen weer in het rek!
Dat hou je toch niet voor mogelijk?
We rijden wat verloren in Windhoek (again) en vragen uiteindelijk de weg aan een tankstation.
De pompbediende twijfelt, en zegt uiteindelijk dat hij zou liegen want dat hij het niet weet :-).
Een vrouw komt uitleggen hoe we moeten rijden, we gaan eerst even de andere kant uit wegens éénrichting en zien een bord naar Daanviljoen in de tegenovergestelde richting, tot zover haar uitleg.
Uiteindelijk geraken we op de juiste weg maar worden tegengehouden door een politieblokkade.
We moeten 5 minuten aan de kant want er zijn wat verder filmopnames voor ‘ the brave of Namibia. :-)
Veel later dan voorzien komen we aan op onze helaas laatste bestemming.
We zijn hier helemaal alleen, ze suggereren om onze diner in roomservice style te laten doorgaan, wat zal dat weer worden?