Braai, herbs en beesies - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van LOLOGINO - WaarBenJij.nu Braai, herbs en beesies - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

Braai, herbs en beesies

Door: Lolo

27 Juni 2018 | Namibië, Waterberg

Hier zou een mens wel eens oud kunnen worden # nenschonenoudendag.
Ontbijt op het terras van onze lodge met een magnifiek uitzicht, iedereen zit binnen, begrijpen wie begrijpen kan...
Ook de kroko’s hebben een hongertje... gansje dabei... oh arme dat beestje, weggewerkt in 2 vlotte hapjes!

Helaas is het té snel tijd om richting Waterberg plateau te vertrekken.
Ons verdriet konden we hier gerust doorspoelen met wat drank: de eerste afrekening wijn, dubbele g&t’s, enz bedraagt 30€ :-).
De afstanden zijn best pittig en als je vraagt hoe ver het nog is krijg je 8 kilo als antwoord :-)
In het gezelschap van de juiste muziekjes gaat het cruisen extra vlot # rave cave essentials.
Ruim 200 km later duikt de waterberg op, een indrukwekkende zandrotsformatie van 50 op 16 km met prachtige kleurschakeringen die nauwelijks te fotograferen zijn, bovendien beschermd en fungeert als kweekvijver vr bedreigde diersoorten.

We slapen midden in het park in 2 bungalows... keuze stress want we hebben in totaal 4 slaapkamers en 4 badkamers.
Tijd voor onze eerste braai!
6 man en 2u later is het zo ver, ondertussen maken we kennis met Micheline, magical herb Mich voor de vrienden :-)
Het wordt een dolle avond die eindigt met voetbal (Nigeria almost did it) en té veel Amarula...(dubbel uiteraard). Manon vraagt aan een man ‘where are you from?’ En hij antwoordt: awel, t zelfde lik gieder é, we liggen strike, hij was van roeselare :-).

Om 5u30 kondigt onze wekker helaas aan dat het tijd is voor onze eerste game drive!
We krijgen een cape in fleece stof en weten snel waarom, zo koud man, niet te doen dat eerste uur.
‘Niet te doen’ omschrijft ook hoe je met een brace op zo een jeep geraakt.
Heb proberen uitleggen dat ik een ballerina ben, maar onze ranger keek nogal raar... dus de explicatie vd wildcard zal voor een andere keer zijn!

De natuur is adembenemend en de stilte maakt ons helemaal zen.
We verstoren de rust van een groep giraffen die nog liggen te slapen, twee buffels flitsen voorbij, van de neushoorn zien we enkel een verse kakka.

De weg wordt steeds hobbeliger en de 4x4 is geen overbodige luxe.
Heerlijk om de zon te zien opkomen en de kleuren te zien veranderen.

Onze gids is blij als een klein kind om ons een bushbaby te kunnen tonen, wat een schattig ding dat behendig van boom naar boom springt.
Ook de berggeitjes zijn van de partij.
De bavianen genieten van de eerste zonnestralen en het is meer dan duidelijk wie het alfamannetje is.
Aan de waterholes valt het wat tegen qua wild maar we genieten toch met volle teugen.
Enkele giraffen staan midden op de weg en laten ons naderen tot op enkele meters, schoon, vree schoon!
Thomas en Manon nemen voor we vertrekken nog even het bergpad en komen meer dan voldaan terug beneden... verslag volgt!

Verstuurd vanaf mijn iPad