HANOIKES - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu HANOIKES - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

HANOIKES

Door: lolo

16 Juli 2017 | Vietnam, Hanoi

Na een heerlijk ontbijtje, douchke, powernapke, kunnen we er weer tegen!
Met 'Hanoi street food', het boek van Tom Vandenberghe (Ramen & Eetavontuur Gent) trekken we naar the old quarter.

Dit deel van de stad bruist van de energie en het aantal streetfood standjes, resto'tjes en bars is werkelijk fenomenaal.
Iedere straat heeft zo zijn specialiteit: horloges, stof, rijstnoedels, manden,... Bovendien is het weekend en worden er dus een pak straten verkeersvrij gemaakt, heerlijk!

Door op zoek te gaan naar de adresjes van Tom maken we een fijne wandeling, leren we de stad beter kennen én bereiken we weer enkele culinaire orgasmes: 'Oc Luoc' bvb (sorry zonder accenten geschreven want die zijn hier zo ingewikkeld, ik vind ze zelfs niet op mijn toetsenbord)
Oc Luoc zijn een soort slakjes, iets tussen kreukeltjes en escargots gekookt met gember & citroengras en daarbij komt een dressing op basis van vissaus, rijstazijn, chili, limoenblad, look en citroengras.
Een bommetje!
We zitten er quasi op straat op plastieken kinderkrukjes als enigste toeristen tussen de Vietnamezen!
We kuieren verder (al is rechtkomen van die stoeltjes niet evident).
Je kan hier op de koppen lopen, heel Hanoi is precies buitengekomen en zit gezellig buiten te eten en te drinken, hier en daar is er een optreden of wordt er op straat een danske geplaceerd, schoon, vree schoon.

• 16 Juli 2017 - 12:49

Opa:

en ik ga ne keer lelijk doen : aan het aftellen ????

• 16 Juli 2017 - 13:00

• 16 Juli 2017 - 13:01