ANOTHER DAY IN PARADISE - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu ANOTHER DAY IN PARADISE - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

ANOTHER DAY IN PARADISE

Door: lolo

11 Juli 2017 | Vietnam, Hoi An

Deze morgen de fiets op, voor een tochtje door de velden richting strand.
Onze (naar Vietnamese normen) lange benen moeten we wel in enkele plooien leggen maar al bij al valt het nog mee.
We krijgen een plannetje mee en moeten een gegeven moment ter hoogte van huis nr 181 een wegeltje inslaan om zo de mooiste route te volgen.
Na wat gedoe en met behulp van de scherpe blik van Gino, vinden we uiteindelijk het zandweggetje (mountainbike parcours waardig) ter hoogte van huis nr 118.
Hier de weg vragen brengt niet veel op want meestal staan ze te kijken als een hond op een zieke koe om uiteindelijk gewoon ja te knikken of vaag in verschillende richtingen te wijzen.
Maar we worden beloond voor ons moedig getrappel en rijden de hele weg door een postkaartlandschap.
Ook al zijn we vroeg vertrokken, de temperatuur stijgt zeer snel en we zitten echt te puffen op onze tweewieler.
Dan kom de zeeeeeeeee! Maar eerst moet je je fiets parkeren op 1 van de vele 'bewaakte fietsparkings' waar kordate dames de bevelen uitdelen: park here, pay first, pay,pay,pay. Ze mompelt wat omdat we onze fietsen aan elkaar hangen met een slot waardoor ze niet mooi op een lijntje staan... dan komt haar krijtje boven en schrijft ze het nummer van ons ticket op ons zadel. Als ik teken doe dat ze niet mag vergeten lachen verschijnt er toch een rijtje scheve tandjes.

Na een verkoelende duik nemen we een shortcut want het is bloedheet ondertussen. Ondanks ons factor 30 gesmeer zijn we toch goed verbrand.
We bekomen even van onze sauna tocht aan het zwembad en net als we goed en wel geïnstalleerd zijn (inclusief biertje & hapjes) komen ze vragen of we 10 minuten naar onze kamer willen gaan...
Ze willen eens sproeien tegen de muggen...
Awel neen, kan je niet sproeien binnen een uurke, als we weg zijn? Ok dan!
Jawadde dadde!

Op naar Yaly Couture voor mijn pasbeurt, want ik heb 2 rokken besteld. Dat is hier zooo de max, ik heb nu eigenlijk al spijt dat ik niet meer liet maken op maat. Gisteren namiddag stof en model gekozen, en nu al quasi klaar. Alles wordt tot in de kleinste details bekeken, er gebeuren ter plaatse tijdens het passen nog wat aanpassingen en deze avond wordt alles netjes geleverd in ons hotel!

Daarna naar onze kookworkshop.
We komen aan in een restaurant dat is opgedeeld in een 10 tal units.
Er volgt een fantastische rondleiding en proefsessie om u tegen te zeggen. Ondertussen gaan we ook zelf aan de slag, leren springrolls maken, noedels snijden, hartige pannenkoekjes bakken,...
Er volgt ook een proeverij in de meer 'exotische' afdeling: wormen, hersentjes, tong, hart, lever, slakjes, reuzenslakken,... ook de fertilized eggs zijn weer van de partij. Neen, die we hebben ook deze keer niet geproefd.
Ruim 2u lang worden onze smaakpapillen verwend en leren we nog veel bij ook. Wat een zalige dag was me dat zeg!

• 11 Juli 2017 - 13:07

Tinneke:

Nu ben kik wel curieus naar uw deux pièceken é da ge hebt laten maken...!

• 11 Juli 2017 - 22:13

Nathalie:

Haha ... kunde ffkes naar uw kamer gaan! de max van verhalen... kijk uit naar het vervolg. Misschien eeens denken aan een boek? Heb me al een deuk gelachen