MOETEN ER NOG TEMPELS ZIJN? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van LOLOGINO - WaarBenJij.nu MOETEN ER NOG TEMPELS ZIJN? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

MOETEN ER NOG TEMPELS ZIJN?

Door: lolo

Blijf op de hoogte en volg

30 Juni 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Om 4 uur uit de veren om Angkor Wat & co te zien bij zonsopgang. Neeeeen het was niet frisser, eerder voor de verandering pokkeheet (excuseer mij mijn woordkeuze, maar de hitte maakt iedere beweging echt dubbel zwaar, we hopen stiekem op 'smelt effect'en ik denk dat ik nu weet hoe Hot Yoga aanvoelt!
Deze keer (remember Taj Mahal) ons niet overslapen en hop met de tuktuk inclusief gids & ontbijtpakket onderweg naar een heel bijzondere -bucketlist-dag.
Ik vrees dat ik moeilijk de schoonheid kan beschrijven van alles wat we vandaag gezien hebben. Het was tegelijk indrukwekkend, groots, betoverend, fenomenaal en nog zo veel meer.
Alle sites liggen bovendien in een oase van groen, wat alles nog mooier maakt.
Ik voel me klein bij zoveel moois en kan me nauwelijks voorstellen hoe ze dit ooit allemaal voor elkaar hebben gekregen, echt ontroerend. En als je dan weet dat dit wereldwonder jaren verscholen lag in de jungle en door een paar Fransmannen is herontdekt in 1860...

Ondertussen leren we onze gids beter kennen (sorry, zijn naam heb ik echt niet onthouden) 36 jaar, tot zijn 18de was hij nog nooit een dag naar school geweest, dan 'monk' geworden en zo de kans gekregen om te studeren, om uiteindelijk zijn bachelor diploma te halen! Hij had daar ook zijn eigen radioshow rond cultuur, geschiedenis, politiek,... bescheiden man, die als iemand hem vraagt of hij die interessante radiohost kent, doet alsof zijn neuzeke aan het bloeden is :-). Ondertussen weer uitgetreden en verloofd.

Van Angkor Wat en ons topontbijt (dat ik uiteindelijk aan de kindjes geef) puffen we verder naar Angkor Bayon en houden daarna een luchbreakske met een soepje en.... een hangmat waar we werkelijk direct zijn in slaap gevallen, waar ik geen brokken heb gemaakt, niet ben uitgevallen en waar ik ook weer ben uitgeraakt (uiteraard uiterst elegant door me gewoon op de grond te laten glijden, sorry no video)
Terug opgeladen op naar Ta Prohm. Precies een scene uit junglebook maar eigenlijk het decor van Tomb Raider, but Lara was not in the house!
Indrukwekkende junglesfeer met sprookjeswaardige bomen die tussen de tempel door zijn vergroeid. Schone, vree schone!
De hitte is redelijk uitputtend, we keren rond 14u terug naar ons hotel en placeren ons aan het zwembad (placeren = slapen)
In de late namiddag naar het levendige centrum van Siem Reap getrokken. Leuke sfeer, een 'pub street' en ook de eerste eetstalletjes met insecten 'gezien' met voor elk wat wils: schorpioen, krekel, slangetje,...
We tonen later op de avond ons goed hart en onze smaakpapillen en maag zijn ons nog steeds dankbaar: Marum restaurant: heerlijke gerechten met als topper de fried red tree ants maar vooral een sociaal project &'training restaurant'. Een heerlijke afsluiter van een bijzondere dag!
Morgen wat uitslapen en rond de middag wacht ons een busritje van 4à5u naar Battambang!



  • 30 Juni 2017 - 11:22

    Manon:

    Zalig om te lezen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 13670

Voorgaande reizen:

12 November 2019 - 24 November 2019

Zanzibar

24 Juni 2018 - 10 Juli 2018

Namibië 2018

12 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 Juni 2017 - 18 Juli 2017

CAMBODJA - VIETNAM 2017

Landen bezocht: