De zon en de maan - Reisverslag uit Onguma, Namibië van LOLOGINO - WaarBenJij.nu De zon en de maan - Reisverslag uit Onguma, Namibië van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

De zon en de maan

Door: Lolo

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2018 | Namibië, Onguma

Tijd om stil te staan/liggen en volop te genieten.
Even ‘braaien’ aan het zwembad (alhoewel er een zekere G. precies telkens vlucht vd zon), ons verdiepen in dit schone land, aperootje dabei, lunchke dabei (hier kunnen ze mozzarella oprollen zeg :-))
Rond 16u vertrekken we op onze 2de game drive/sundowner.
Ja, ik mag weer mijn souplesse demonstreren!
Onze ranger, vermoedelijk leraar in een vorig leven, geeft bij ieder dier super veel uitleg en herhaalt alles ook nog eens...

Terwijl ik hier moederziel alleen zit te ontbijten en verslag uitbreng, wegens 3 early birds die op bush walk zijn, slaat hier een vogel alarm en zie ik honderden vogels een seconde later wegvliegen.
Indrukwekkend, maar ‘het gevaar’ zelf krijg ik niet te zien.

Back to the game drive:
De schoonheid van de vogels is ongezien, van fel rood tot blauw/groen, van piepklein tot mastodonten met een spanwijdte tot 3 meter, de aasgier bvb maakt indruk. De helmparelhoen zou beter funny bird noemen, want ze huppelen grappig rond en vergeten precies dat ze kunnen vliegen!
We spotten voor de rest de usual suspects, moeder natuur blijft heerlijk onvoorspelbaar, wie weet wordt ons (On)geduld de komende dagen beloond, want we hebben nog 2 dagen Etosha voor de boeg.
Onze ranger is een goed voorbereid man, op de juiste moment, op de juiste plaats tovert hij een tafel, aperohapjes, wijn, g&t’s inclusief ijsblokken tevoorschijn en kunnen we genieten van een ontroerend schone zonsondergang (ja, ik ben weeral aan t bleiten).
De schakeringen variëren van oranje tot diep rood en kleuren de hele vlakte met een warme gloed.
Als we ons omdraaien zien we de volle maan opkomen: fors, oranje en stijgt verrassend op uit het niets... # kijknaardemaan, kijknaarmij, kijkhoekleinwijzijn, zandkorrelsindewind# fboeijen.
Alweer een topbeleving!
Ik zie mijn 3 schatten genieten en dat maakt me diep gelukkig.



  • 29 Juni 2018 - 18:02

    Filip Lemey:

    hey
    leuk om te horen dat jullie genieten
    groetjes aan de kids en gino
    we blijven het verder volgen
    heeft thomas als veel foto's genomen ?


    gr
    filip

  • 30 Juni 2018 - 07:22

    De Senior Beelkes:

    hebben hier het idee dat we jullie nie meer gaan were zien....in de eerste jaaaaaren ?

  • 30 Juni 2018 - 11:17

    Els Moeyaert:

    Mooi Hannelore! Geniet volop! Prachtig hé daar aan de andere kant van de wereld!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Onguma

Namibië 2018

I bless the rains down in Afrika

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2018

The end

08 Juli 2018

Rare jongens...

07 Juli 2018

Kalahari

06 Juli 2018

Sosusvlei

05 Juli 2018

Zand in mijn mulle

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 13705

Voorgaande reizen:

12 November 2019 - 24 November 2019

Zanzibar

24 Juni 2018 - 10 Juli 2018

Namibië 2018

12 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 Juni 2017 - 18 Juli 2017

CAMBODJA - VIETNAM 2017

Landen bezocht: