HUE - Reisverslag uit Hué, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu HUE - Reisverslag uit Hué, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

HUE

Door: lolo

Blijf op de hoogte en volg

12 Juli 2017 | Vietnam, Hué

Ons initieel plan om naar Hue te trekken met de moto's van Easyriders laten we uiteindelijk varen omdat ons gat nog zeer doet van het fietsen en omdat er hier toch wel héél veel cowboys rondrijden.
We nemen een taxi die dezelfde stops voorziet als de moto-optie en het IS nog goedkoper ook.
Alleen blijkt onzen chauffeur geen woord Engels te spreken en zijn we weer genoodzaakt om over te schakelen op gebarentaal.
Na 10 minuten doe ik al een eerste poging om duidelijk te maken dat hij gerust wat trager mag rijden... hij heeft het begrepen, oef!

Het laatste ontbijt in ons vorig hotel was ook weer eentje om over naar huis te schrijven... we komen om 7u de zaal binnen en er is gewoonweg niets te bespeuren die de maken heeft met ontbijt... heel het buffet is gewoon leeg... als we vragen of we te vroeg zijn misschien, is het antwoord:
"neen hoor, maar vandaag is het à la carte"
Ik denk dat ze gewoon geen goesting hadden om alles te etaleren.

Terug naar de taxi: eerste stop: marble mountains, bergen vol marmer dus... niet spectaculair buiten het aantal trappen en de vrouwelijke spleetoogjes die me alweer willen aanraken en alweer met mij op de foto willen... wat is dat hier toch zeg, Gino is bijna jaloers aan het worden :-)

Daarna rijden we een bergkam over met wel heel schone uitzichten.
In een lagune waar ook zout gewonnen wordt houden we ook een stop en eten er de beste loempiaatjes ever!
Hier kweken ze ook oesters maar we laten ze toch aan ons voorbijgaan (quasi 40° remember)
Met nog wat gebarentaal trekken we verder richting Hue.
We dommelen allebei wat in en een uurtje later vraagt taximans in welk hotel we moeten zijn. Ik overhandig hem de instructies die ik doorkreeg in het Vietnamees omdat blijkbaar niet iedereen ons hotel weet zijn.
Plots begint hij nogal geagiteerd te bellen en enkele minuten later maakt hij rechtsomkeer en begint nogal 'vlotjes' terug richting Hoi An te rijden...
Blijkt dat we al 30 km te ver zijn gereden.... hij was precies niet content.

Uiteindelijk rijdt hij een hobbelig zandwegeltje in.... maar dan belanden we precies in het paradijs.
Vedena Resort blijkt een pareltje en ligt op een mini schiereiland/lagune.

Ok de foto's op internet zagen er niet slecht uit maar dit hadden we niet durven dromen.
We slapen in een huisje op het water met een adembenemend zicht, ook vanuit de badkamer. Er is zelfs super de luxe buitendouche, echt zotjes. We krijgen fietsen ter beschikking om ons door het domein te verplaatsen en er is zelf een mega-golfkarretje om mee rond te voeren.
Housekeeping komt hier 2x per dag... en wat doet Clercq als ik me (in mijn lingerie) net sta klaar te maken in de badkamer om te gaan eten?
Die dus vrolijk binnenlaten, niets zeggen en als ik me een ongeluk verschiet dan maakt hij me nog wijs dat er geen deur is aan de badkamer... geestig! En die maar vlijtig de gordijnen dichtdoen, iets tegen de muggen installeren, handdoekjes vervangen,...!
's Avonds proberen we de hotpot in het hotel en die is formidabel vers en lekker! (en zonder paling)





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 13748

Voorgaande reizen:

12 November 2019 - 24 November 2019

Zanzibar

24 Juni 2018 - 10 Juli 2018

Namibië 2018

12 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 Juni 2017 - 18 Juli 2017

CAMBODJA - VIETNAM 2017

Landen bezocht: