Avontuurlijk? - Reisverslag uit Jambiani, Tanzania van LOLOGINO - WaarBenJij.nu Avontuurlijk? - Reisverslag uit Jambiani, Tanzania van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

Avontuurlijk?

Door: Lolo

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2019 | Tanzania, Jambiani

Toen we in Jambiani arriveerden, vonden ze hier dat Gino er avontuurlijk uit zag... ik lag uiteraard strike en dacht terzelfdertijd dat ze mij kersverse echtgenoot aan het versieren waren....
Ik heb me gisterenavond geëxcuseerd...

Wat een dag...
We maakten een tochtje met ons beest...
Allez, het duurde uiteraard even om de Jeep aan de praat te krijgen, maar dan via Jambiani centrum, Paje en Jozani naar
Kizimkaze.
Prachtig door de weelderige natuur, overal kinderen op weg van/naar school, vrolijk wuivend. Alles super primitief en inventief met bijzonder weinig middelen.
In Kizimkaze verkennen we de plaatsen waar de dolfijntrips vertrekken zodat we later op de week weten waar we moeten zijn (op hoop van zegen) .

We belanden op een zwaar stuk off road en dan blokkeert de versnellingsbak, ons beest piept en kraakt alsof het ieder moment in stukken kan breken... na heel wat geduw en getrek aan de 4x4 hendels, zijn we weer vertrokken...
Het is al snikheet maar de temperatuur stijgt nog van de spanning.
Effe pauze bij een lodge van een Fransman die ons veel te dure wijn verkoopt (zo verkeek hij meteen ook de kans dat we daar zullen logeren)

Ik check de kaart en zie een shortcut naar Makunduchi....
We belanden op een off-road stuk - next level...
Het is zo warm dat je ondertussen van ons water thee kan maken.
We vorderen aan 5km per uur en dan sputtert de versnellingsbak opnieuw tegen.
Ik kan maar aan 1 ding denken: als we nu in panne vallen, hoe zullen we dan uitleggen waar we zijn en wie zal ons helpen?

De auto blokkeert volledig en kraakt onheilspellend bij de minste poging om vooruit te geraken.
Ik zwijg en Clercq blijft bijzonder rustig en uiteindelijk krijgt hij ons beest weer in beweging... oef... allez toch voor effe...

Even verder komen we aan een afdaling van zeker 60, euh 10 meter... we stoppen (chance), kijken naar elkaar en besluiten rechtsomkeer te maken, terug door het stof, opnieuw organen-shake, maar de optie met ‘minst’ risico.
Ik wist niet dat ik kon blij zijn met een stuk asfalt in zicht!
Ons beest houdt wonderbaarlijk stand.
Dat noemen ze adrenaline denk ik :-)

We zijn kletsnat van de hitte en de spanning




  • 19 November 2019 - 08:37

    Opa Nieuwpoort:

    precies den Dakar aan het rijden maar dan zonder assistentie.....geen fotootjes ???

  • 19 November 2019 - 09:56

    Annelore:

    Hotel Agades! Kan je altijd terecht bij autoproblemen!

  • 19 November 2019 - 12:51

    Yell :

    Wat spannend allemaal! Wat een onvergetelijk avontuur! Geniet! Daar leven de mensen nog écht!
    Dikke kussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Jambiani

Zanzibar

Honeymoon

Recente Reisverslagen:

23 November 2019

Zanzibaai baai

22 November 2019

Contrasten

21 November 2019

King and queen

20 November 2019

Monkeys & Dolphins

19 November 2019

Avontuurlijk?

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 13734

Voorgaande reizen:

12 November 2019 - 24 November 2019

Zanzibar

24 Juni 2018 - 10 Juli 2018

Namibië 2018

12 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 Juni 2017 - 18 Juli 2017

CAMBODJA - VIETNAM 2017

Landen bezocht: