SAIGON - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu SAIGON - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

SAIGON

Door: lolo

Blijf op de hoogte en volg

07 Juli 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De "zeepaling" uit de Mekongdelta is ondertussen verteerd.
Na een stevige, broeierige wandeling in de deugddoende regen (ja, je kan dus ook zweten als het regent) nemen we alweer een busje.

Ho Chi Minh city (het vroegere Saigon) bereiken we na 4u bollen.
Deze keer met tussenstop:
Het lokale tankstation blijkt een soort markthal waar je de meest onherkenbare zaken kan kopen. Er is ook een promostandje waar je een nieuw drankje kan proeven op basis van chia zaad... volgens mij was het eerder kikkerdril...

Aangekomen in het busstation wordt bijna gevochten voor onze taxirit.
Onze chauffeur spreekt geen woord Engels maar compenseert dit ruimschoots met een opeenvolging van tics nerveux, ne mens zou er zelf nerveus van worden.
Saigon blijkt een mierennest van brommers. Ik denk niet dat ik ooit zoveel brommers samen heb gezien, we kijken echt onze ogen uit!

Ons hotel is gelukkig opnieuw een oase van rust.
We trekken op nog even de wijk in op zoek naar een hotpot met paling, neen, écht niet... :-)
2 straten verder zien we een bordje 'foodmarket'.

Een schot in de roos: een hal vol standjes met werkelijk een opeenvolging van zalige gerechtjes voor geen geld: in een soort poffertjesijzer worden met Zwitserse precisie & geduld kwarteleitjes gebakken met kruiden en geserveerd als een soort hartige gebakjes.
Springrolls worden vers gemaakt met een handigheid waar ik met bewondering sta naar te kijken.
Er worden ribbetjes geroosterd en gelakt waar ik spontaan ga van watertanden.
Op een barbecue worden flinterdunne pizza's gemaakt met rijstpapier als bodem: Eerst komt een laagje boter met kruiden, dan wordt er een eitje op gebroken dat ze langzaam roerend laten stollen om vervolgens te bestrooien met smaakbommetjes: chili, gedroogde garnaaltjes, krokant gebakken varkensvlees, gedroogde uitjes,... zooooo lekker man, niet normaal! Ik kan zo nog wel even doorgaan maar ga me inhouden want jullie zitten zeker al te kwijlen :-)
Ik denk dat ik al weet waar we morgen gaan eten.
Morgen verkennen we te voet de stad.

reporter: Hannelore B.
eindredactie: Gino DC. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Actief sinds 12 Juni 2017
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 13707

Voorgaande reizen:

12 November 2019 - 24 November 2019

Zanzibar

24 Juni 2018 - 10 Juli 2018

Namibië 2018

12 Juni 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

25 Juni 2017 - 18 Juli 2017

CAMBODJA - VIETNAM 2017

Landen bezocht: