BATTAMBANG'S BEAUTY - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van LOLOGINO - WaarBenJij.nu BATTAMBANG'S BEAUTY - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van LOLOGINO - WaarBenJij.nu

BATTAMBANG'S BEAUTY

Door: lolo

02 Juli 2017 | Cambodja, Khett Batdambang

Omdat Rambo zo nen goeien verkoper is, zijn we een hele dag met hem en zijn tuktuk genaamd 'pas d'argent pas d'amour' op zwier geweest. Wat een dag!
Eerst was de bamboo trein aan de beurt: 1 spoor met bamboo platform laag tegen de grond die met een rotvaart door de velden scheurt. De zitplaatsen zijn een matje met een kussentje op. Waar je je moet vasthouden? Aan elkaar! Vroeger werden ze met een bamboo stok vooruitgeduwd en als transportmiddel voor goederen gebruikt. 1 spoor betekent dus dat bij een tegenligger 1 karretje van 't spoor moet getild worden... Ook nu was dit het geval... redelijk hilarisch, precies een pretparkattractie!
Daarna volgden de 'golden gate bridge' ('same same but different', dixit Rambo), een vissersdorpje, jungle-achtige fruitplantage (karma is a bitch: hier eten de red tree ants ons op) en een wijnboer met proeverij.
Gino is er nog niet goed van: we kregen een proevertje rode wijn (azijn dus) iets grappa-achtig (best te pruimen) en 2 shotjes! Dat ene bleek puur gembersap te zijn en naar goede gewoonte dronk Gino dit nogal vlotjes op.... brand!!!!!! :-) (@ Guust & Piens: we drinken liever jullie smoothies met chilli hoor)
We passeerden ook nog een boom vol met reusachtige vleermuizen (fruitbats), zotjes!
Tegen de middag wachtte de Phron Banan tempel, prachtig op een heuvel, de 350 trappen waren iets minder prachtig, zeker bij 35 graden +
Daarna weer heerlijk in de airco tuk-tuk richting Phnom Sampeau en de killing caves, een minder fraai stukje verleden van Cambodja waar duizenden mensen werden vermoord door de Rode Khmer.
We wilden hier trouwens naar boven met de brommer, ze lachten ons uit... beter een auto voor jullie, brommer kan dat niet aan... ok dan, 'k heb het begrepen...
We eindigen de dag aan de batcave.... iedere avond rond zonsondergang verlaten hier een uur lang hele zwermen vleermuizen de grot, wat een fantastisch schouwspel! (we kregen wel de raad om ons mond dicht te houden)
Die vleermuizen mogen van ons part nog wat vaker uitvliegen en wat meer eten, want de muggen zijn hier zwaar vertegenwoordigd!
Een heerlijke dag vol verbazing in het prachtige platteland van Battambang, a real beauty!

• 02 Juli 2017 - 21:27

Walter En Claire:

jullie hebben daar tenminste nog vervoer...wij geen trams noch bussen.....groetjes....xxx